نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Sunday, July 10, 2005

akukah yang paranoid?

assalamualaikum,

bekerja di airport, sememangnya satu pengalaman yang menarik. bermula seawal jam 6 pagi, aku sudah harus keluar dari rumah menuju ke lapangan terbang. bekerja selama 12 jam sehari sememangnya memenatkan, apatah lagi apabila perlu berhadapan dengan reaksi manusia yang pelbagai.

2 hari lepas, ketika aku sedang mengumpulkan trolley.. terlihat sebuah bungkusan. mampus, nak buat ape ni? nak pegang, takut bomb. maklumlah, baru bape hari lepas london kena bomb. nak tinggal, memang tak patut tinggal...

akhirnya, aku bagitau supervisor, dan dia yang pegi ambik. well, rules memang cakap jumpa bungkusan tinggal, jangan sentuh. so aku pun tak sentuh. tapi dalam kepala aku dok fikir, aku tak sentuh sebab rules ke, sebab aku takut?

well, aku pun tak tau. aku rasa, susah gak nak pisahkan antar berhati-hati dengan paranoid. cuma, there are times when you prefer to be safe than sorry..

adakah aku dah tak percaya pada taqdir Allah? atau itulah sebahagian dari usaha aku sebelum aku patut bertawakkal? ntah la, yang penting, jangan kutip beg tinggal kat airport.

better safe than sorry..

wassalam

1 Comments:

Blogger PROVOLUTION said...

follow the rules. much better.

if the supervisor breaks it, let him be blown up.

4:05 PM  

Post a Comment

<< Home