نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Monday, February 16, 2009

PPSMI

PPSMI
"Orang melayu harus dipaksa menguasai Bahasa Inggeris. PPSMI akan membolehkan mereka berkomunikasi dalam bahasa inggeris dengan baik"

Apa la mangkuk sangat orang yang komen di TV3. Kalau nak pandai bahasa inggeris, bagi la subjek yang banyak membaca. Sejarah ke, ini matematik. Apa beza + - dalam bahasa apa pun. Dan argument masuk universiti susah nak belajar, lagi la pelik. Aku ada kawan yang waktu sampai UK, haram tak reti cakap inggeris. He spoke arabic, french, berber. Kejap je dia pick up english, and score first class, sambung PhD etc. Sekarang bekerja jadi researcher di University of Cambridge. 

"Semakin ramai yang fasih dalam bahasa inggeris". Bodoh, tunjukkan kaitan kefasihan dengan matapelajaran bahasa sains dan matematik.

ELIZABETH WONG
Aku makin menyampah la tengok Buletin Utama Tv3. Memang super pengampu. Isu Elizabeth Wong pun, pendapat yang keluar semua anti Elizabeth.

Aku pun takde la kenal Elizabeth Wong ni, tapi, apa perasaan korang kalau gambar kakak korang (yang pakai tudung) keluar kat internet tak pakai tudung? Gambar tu ambik kat rumah, tapi somehow, keluar kat internet. Sure korang marah, kan? Tapi kena la investigate macam mana gambar tu keluar. Mungkin ada orang yang mengendap rumah kita ke, then keluarkan ke hape.

Beza dengan Chua Soi Lek, yang BERZINA. 

Soalan: Salahkah berpakaian separuh bogel dalam rumah? dalam bilik air? TAK SALAH. Jadi yang salah adalah orang yang ambil dan sebarkan gambar. Sama macam kes Nasha Aziz. Salahkah berzina dalam rumah? SALAH. KAT MANA PUN SALAH. Jadi Chua Soi Lek, apa pun, tetap la salah.

LAIN-LAIN
Sekarang, aku lebih banyak masa spend di luar PD. Hujung minggu di Penang. Baru ni, ketika nak meletak kereta di LCCT, nampak satu kereta terbabas, melanggar kerb, dan pecah oil pan, habis keluar semua minyak hitam dan enjin berasap.

Pagi tadi, book tiket ke Penang lagi, salah beli tiket, hangus RM40.

3 Comments:

Blogger husna afifi said...

cuti cuti pulau pinang la plak ye!

3:59 PM  
Blogger ihsan_huhu said...

org dlu2 bercinte lepas kawen
org skant lg terel


meminang lepas kawen..

12:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha that's a cute one

me'minang' lepas kawin

( dgn muke malu2)

3:19 AM  

Post a Comment

<< Home