نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Friday, April 21, 2006

BUSHISM

Baru-baru ini, saya ada terjumpa sebuah artikel memetik ucapan Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Yang menggelikan hati adalah satu unsur Bushism yang terdapat dalam ucapan beliau.

Sila rujuk makna Bushism dan contoh di wikipedia.

Ayat Najibism

"Kita ada angka sebenar jumlah penagih tetapi ada juga penagih yang kita tidak kesan".

Agaknya, sudah menjadi trend pemimpin seluruh dunia untuk mengikut jejak langkah Bush, hatta penyakit Bushism telah turut berjangkit kepada pemimpin kita.

- Mari belajar bahasa Melayu-

3 Comments:

Blogger Tawel Sensei said...

Haha..baru aku tahu ada istilah Bushism. Hari tu aku ada tengok satu klip video kat youtube. Perdebatan antara wakil DAP dan BN tentang jumlah kes yang tertunggak di mahkamah. Ada unsur-unsur Bushism jugak la.

Yang wakil DAP ni tanya angka sebenar. Tapi wakil BN ni pulak meleret-leret jawab. Last-last gaduh - keluar la istilah monyet. Akhirnya, jumlah tepat kes tertunggak tak pun diberitahu. Aku cari balik video tu, tengok-tengok dah takde. Uploader dah delete kot sebab 'panas' sangat perdebatan tu :). Tak pun ada pihak sound dia supaya delete video tu.

4:40 AM  
Blogger badut paat said...

haha bushism.

aplikasikan konsep glokal... dapatlah najibism

1:50 PM  
Blogger Zacharias said...

time najib cakap glokal dulu, ikim.fm ingat newspaper salah eja. rupanya, memang najib cakap camtu.. huhu

najibism

2:42 AM  

Post a Comment

<< Home