نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Wednesday, March 22, 2006

ALHAMDULILLAH, SYUKUR

alhamdulillah...

syukur alhamdulillah, rasanya, ucapan ni telah banyak kali disalahgunakan oleh para artis malaysia.

"syukur, alhamdulillah kerana saya telah berjaya menyiapkan album yang terkini. mengandungi 13 lagu hit serta disko..."

syukur, alhamdulillah saya ucapkan, kerana telah berjaya menyiapkan 2 coursework bagi tahun akhir pengajian. kedua-duanya sekitar 3500 patah perkataan mengingatkan saya pengalaman menulis extended essay ketika di KMB dulu.

essay yang pertama, berkaitan Non-technical failure. saya masih menunggu pensyarah untuk datang supaya tugasan ini dapat terus dihantar kepada beliau. tiadalah nanti persoalan sama ada saya berjaya menghantar laporan ini on-time atau tidak. bak kata pepatah, penantian itu satu penyeksaan.

essay yang kedua, bukan essay sebenarnya. ia adalah sebahagian dari laporan projek tahun akhir kami. saya ditempatkan dalam kumpulan seramai 4 orang, bagi membuat satu feasibility study bagi satu structural health monitoring system yang masih dalam peringkat research. saya telah melakukan sekitar 7 eksperimen yang belum pernah dilakukan oleh mana-mana pihak di dalam dunia ini, setakat yang saya sedar (dan supervisor saya sedar). sekiranya result kami valid, mungkin satu paper boleh ditulis dan dimasukkan dalam journal yang bereputasi tinggi.

syukur, alhamdulillah..

syukur, syukur, syukur ya Allah
syukur, alhamdulillah..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home