نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Thursday, July 23, 2009

Kenangan bersama Tok Wan

Hari ni aku start kerja.

Memang rasa distracted sungguh. Penuh dengan fikiran 'kalaulah aku, kalaulah ummi, kalaulah.. macam macam lagi'. Memang la itu semua hasutan syaitan, tapi sebagai manusia, memang kita susah nak lari dari berfikir kalau-kalau yang pelbagai.

Aku paling terkilan sekali sebab tak sempat nak rekod cerita Tok Wan tentang kehidupan beliau ketika kecil, zaman sebelum jepun, selepas jepun dan sebagainya. Ish, rugi sungguh sejarah negara.

Aku ada banyak benda nak tanya, termasuk la nama mak tokwan, dan sebagainya. Haiya.

Paling terkilan sekali, bila semalam aku dengan syafiq try moi tokwan. Mak aih, punya la flat, kalau letak kicap, rasa la kicap/ toyu sikit. Cuma yang aku kagum, tokwan tak pernah complaint walaupun makan benda tu hari hari. HARI HARI. Makan je, kalau tanya sedap tak, 'sdap'. Tu la reply tokwan. Respek.

Tokwan, maafkanlah kami cucu-cucu yang nakal.

Anyway, hari selasa lepas, time aku sibuk-sibuk uruskan jenazah tokwan, keluarlah artikel ni kat harian metro. Budak ni dulu trainee kat tempat aku keje. Alahai, kena downgrade jadi stesen minyak la plak.

Hari rabu, keluar pula artikel ni. Aku harap depa ni OK la satu family. Kalau marah pun, toksah la lari-lari. Buat penat je orang nak kejar-kejar, dan dah jadi jenaka bodoh dah kat tempat keje aku. Apa hal pun, aku doakan Ammar ni bahagia la dengan awek/tunang/bakal isteri dia ni, dan berhenti dari lari-lari.


6 Comments:

Blogger husna afifi said...

tu la
klo kite add sambal sikit kat moi
tokwan ckp pedas
tokwan cuma nk toyu je
dan tokwan siap ckp sedap
n nak tambah lg bermangkuk2

masa kenduri kawin ki kat pd
teringat memblend'kan nasi goreng utk tokwan
pastu tokwan tnya, takde toyu ke
time tu lupa lak nk bw toyu ke pd
so..xd r tokwan
tp tokwan sabar
n makan juga

tq kpd sapit n esan kerana berhempas pulas melayan tokwan ms kenduri ki tu
angkt tokwan, tnya apa dia nk mkn
tokwan mkn mcm2 kuih
pastu penat n miinta bw naik ke ats
gamba korg angkt tokwan kt tangga, ad una simpan

sbnrnye, bile dh tau tokwan dah takde
mmg rase sedih giler...wpun buknnye sll jumpa..tp kite tau, kite dh x dpt jumpa...br btul2 sdih...

6:25 AM  
Blogger Syafiq Afifi said...

T T

tokwan nyer moi mmg flat

11:46 AM  
Anonymous zacharias said...

yang heran tu, budak trainee tu boleh lari. ape kelas daaa.

mengaji kat universiti, training kat stesen minyak..

8:02 PM  
Blogger husna afifi said...

lari kene kejar org minyak kot
hiihih

9:45 PM  
Blogger ihsan_huhu said...

owh abg aku yg dh kawen n kdg2 lepak kat hotel 5 star tuh kje kat stesen minyak rupenye.

5:01 PM  
Blogger husna afifi said...

lepak kt hotel 5 star ngn keje kt stesen minyak
best2

benti le blaja
baik keje stesen minyak je

rugi r yg lari tu

2:45 PM  

Post a Comment

<< Home