نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Monday, August 10, 2009

Lagu Rakyat 2

Di kedai makan yang sama, aku sempat juga dengar lagu berikut:



Ooo Ayamas,
Ayamas naik lori,
Lori Ayamas pancit,
Ayamas jatuh sakit
sakit ayamas teruk,
ayamas jadi beruk,
Beruk dalam hutan,
Ayamas jadi setan,
Setan dekat kubur,
Ayamas jadi bubur,
Bubur... dah tak tau dah (kata penyanyi tersebut)


Tapi tiba-tiba aku dengar kawan dia nyanyi sorang perlahan saja bunyinya..


Bubur... Dubur..
Dubur... P**tat..


Lepas tu, aku minta dia ulang balik, dia terus tak mahu dan cabut lari...


Ish ish, boleh tahan mencarut juga budak-budak zaman sekarang...

9 Comments:

Blogger Syafiq Afifi said...

hahahaha

sbb tu dia nyanyi pelan2

3:35 AM  
Blogger ihsan_huhu said...

apsal r xpnh dgr lagu nih hahaha

2:47 AM  
Anonymous sk said...

1st time aku dgr lagu nih masa adik aku nyanyi. time tuh dia sekolah rendah, skrg dah kawin.

tapi hanya sekarang baru aku dpt tahu lirik penuhnya.

The fact that ko bule tulis semula lirik tuh, maknanya ko pon sure pernah tahu...

4:21 AM  
Anonymous zacharias said...

aku tak tau. aku pun dengar ko nyanyi la dulu, tapi aku macam ingat-ingat lupa. haha

5:24 PM  
Blogger husna afifi said...

una penah dgr lagu ni masa skola menengah

ayamas ...bla bla bla
tp x igt lirik dia

lg best lagu pak mat

lagu yang

mlm yg sepi
pak mat jual topi
topi nya koyak
pak mat jual tempoyak..
so on
n so on

at the end pak mat jd beruk
n jd hantu
n jd setan

pk pk balik
kenapa ayamas dan pak mat jd beruk, hantu dan setan?

4:56 PM  
Blogger Unknown said...

Oh ayam mas ayam naik lori.lorinya pancit ayam jatuh sakit. sakitnya teruk ayam mas jadi beruk.Beruk di hutan ayam jadi setan. setan di kubur ayam masak bubur. buburnya enak ayam dapat anak .Anaknya soleh ayam mas kena sembelih 😂

8:13 PM  
Blogger CikPenulis said...

ak dgr pn mcm ni jgak😂

2:37 AM  
Blogger Unknown said...

kalau aq plak,
oo ayam mas³
ayamas naik lori ri²
lori tayar pancit cit²
ayamas jatuh sakit kit²
sakit yg teruk ruk²
ayamas jadi beruk ruk²
beruk di hutan tan²
ayamas jadi setan tan²
setan di kubur bur²
ayamas makan bubur bur²
bubur yang enak nak²
ayamas jumpak anak nak²
anak yang hilang lang²
ayamas jumpa gelang lang²
gelang yang putus tus²
ayamas jumpa tikus kus²
tikus yang mati ti²
ayamas jumpa peti ti²
peti yang beku ku²-
abiss~

8:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ayamas baca buku,
Hahahaha

6:48 PM  

Post a Comment

<< Home