نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Monday, October 08, 2007

A little comment

read full story at azad282.blogspot.com

En Anonymous

sebenarnya, banyak elemen dalam bola sepak ni, kita boleh relate kepada islam.

1) people come, people go, but the club stays. Sama macam islam, orang datang dan pergi, tetapi agama itu kekal, dan kitalah yang meneruskan perjuangan.

stay away, just sebab benda tu sangkut paut? apa awak cuba cakap ni? Ini RACISM, assabiyyah, dan nabi tak mengaku ummat beb. tahukah anda, ada orang YAHUDI, ya, orang yahudi yang kena belasah dengan tentera israel, kerana mengecam penubuhan ISRAEL? anda tidak tahu, kerana anda hanya baca albanna dan maududi.

tahukah anda, ada orang YAHUDI, ya, orang yahudi yang berdemonstrasi di jalan-jalan amerika dan eropah mengecam penubuhan ISRAEL? anda tidak tahu, kerana anda hanya baca albanna dan maududi.

tahukah anda, ada orang YAHUDI, ya, orang yahudi yang tidak sekali-kali akan mengibarkan bendera ISRAEL? anda tidak tahu, kerana anda hanya baca albanna dan maududi.

anda berfikir begini, kerana fikiran anda dipengaruhi ZIONIS. andalah produk ZIONIS. ZIONIS mengajar kita kononnya islam dan yahudi tidak boleh hidup aman, sedangkan lebih seribu tahun muslim dan yahudi hidup dengan aman.

Tahukah anda, ramai pemain barcelona, dan juga pemain di EPL beragama islam? Dan mereka ini, berjaya membuatkan orang barat rasa 'it is normal being muslim' dan mereka rasa nak dekat. Muslim bukan alien, dan mereka boleh menjadi muslim.

Adakah bola sepak tak mengajar teamwork? tidak menutup aurat? tahukah anda, ada riwayat mengatakan sahabat nampak peha nabi ketika pulang dari khaybar? saya tak mengatakan peha bukan aurat, tetapi adakah awak faham betul-betul isu aurat ni?

bagaimana anda tahu kami menghabiskan 90 minit menonton bola sepak, tidak 5 minit atau 3 jam? tahukah anda, berapa banyak masa azad habiskan buat kerja islam, covering johor sampai perlis, habis berapa ribu ringgit? you are very judgmental.

ya, dan banyak pemain bola sepak yang memberitahu orang barat tentang islam, tanpa ada sedari. dalam interview tv baru-baru ni, mereka ceritakan pengalaman berpuasa ketika 'matchday' dan sebagainya. adakah ini bukan 'dakwah islam'?

Saya setuju kerja kita masih bertimbun, tapi tahukah anda, berapa ramai kawan saya yang sudah mula solat sejak saya mula berbaik2, bermain bola sepak dan bersembang bola sepak dengan mereka?

there's more than black and white in this world mate. semoga anda membesar dan matang dengan jayanya

1 Comments:

Blogger ihsan_huhu said...

ano ano... haih

1:23 PM  

Post a Comment

<< Home