نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Thursday, November 22, 2007

Rumah tangga

Rumah saya kini sudah tambah berseri.

Bila balik terasa senang dan lapang. Sebelum ni, setiap kali balik rumah rasa pointless, sekurang-kurangnya sekarang rasa ada purpose of life.

Sebelum ini, rumah saya tidak bertangga. Maklumlah, rumah teres satu tingkat. Dengan adanya tangga aluminium, dapatlah saya mengganti semua bulb yang tak menyala di rumah. Penat buat electrical check, dan dapati kebanyakan bulb tak menyala, hanya 2 yang OK.

Semalam saya beli 8 biji energy saving bulbs. Rumah semakin seronok didiami. Sekarang pula dah jadi official Imam di taman perumahan. Jadi, terasa seronok juga hidup berkomuniti.

Beli bulb dua jenis: Jenis ini (20W)


Dan Jenis Ini (15W)
Beli juga railing langsir, memandangkan yang lama sudah bengkang bengkok.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Akibat Entry yg Lalu:-

SK SMS tanya
Huhu call rumah
Azad try call aku tp gagal

paling best kat shoutbox, paling recent. adeh2, sakit pinggang

4:44 AM  
Blogger ihsan_huhu said...

jage2... jgn jatuh from siling didepan anak2...

gle r memori kanak2

4:45 AM  
Blogger Unknown said...

pergh.. sket lagi aku nak announce kat bristol undergrads.. naseb baik dgn bantuan kasyaf dan qarin aku, perkara tersebut dapat dikawal..

3:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm... mamat nih dah makin buncar la skrg.

7:36 AM  
Blogger idia_idawsa said...

salams... alhamdulillah... slamat lagi sorg :D congrats

3:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

kau aqad dgn landlord eh?

1:01 AM  

Post a Comment

<< Home