نحن قوم أعزنا الله بالإسلام ، فهما طلبنا العزة بغيره ، أذلنا الله

We are the people whom Allah honoured through Islam, so whenever we seek honour other than it, Allah will disgrace us.

The blog is under slow transition to http://specifichumidity.wordpress.com

Wednesday, September 21, 2005

ALAHAI POLITIK MELAYU

terbaca dalam utusan malaysia online isu Tan Sri Abdul Halil Abd. Mutalib..

beliau diarahkan supaya meminta maaf kepada TPM kerana menyamakan diri beliau dengan PM. kata-kata beliau, "Saya membayar untuk permainan golf ini. Setiap orang mesti membayar sendiri. Malah Timbalan Perdana Menteri datang ke sini (Sabtu) untuk bermain golf. Kenapa tidak seorang pun bertanya perkara itu kepadanya?''

alahai, takkan la itu pun nak minta maaf. apa bezanya? kedua mereka digajikan kerajaan, dan seharusnya berkhidmat untuk negara. adakah haram bagi seorang pegawai kerajaan untuk menyelewang (jika terbukti), tetapi halal bagi TPM? atau apakah kesalahan sebenar beliau? ternyata tidak jelas..

yang jelas, Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Samsudin Osman cuba nak mengampu TPM. ntah ntah, TPM sendiri tak ambil kisah komen tersebut. orang lain pula yang emosional. ala, budaya kerja UMNO peringkat tertinggi, memang begini. ampu sana ampu sini.. maklumlah, mungkin TPM jadi PM satu hari nanti.. jadi kita boleh la kaut projek dan tender keliling pinggang PM. dasar bumiputra lah katakan.. dari bumiputra, fokus pada melayuputra.. yang penduduk asli terabai.. dari situ.. wujud UMNOputra.. kalau tak UMNO.. sori beb.. kemudian PMputra.. sape sokong PM, kenyang la selagi mana PM tu bertakhta..

ala kulli haal.. bagi saya, ibu bapa saya jauh lebih besar dari TPM..

teringat isu 'siapa mahathir' M.Nasir...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home